onsdag 17 januari 2018

Vad hände?

Hellllluuuuu!

Jag som kom igång så fint med mitt bloggande dippade visst en sväng!
Det var egentligen inte så konstigt. En stressig decembermånad med ett trixigt livspussel att få ihop, allt det vanliga i slutet av en termin med ifyllda omdömen och måluppfyllelse på jobbet, avslutningar, uppvisningar, basketturnering, stukad fot, badrumsrenovering och mitt i alltihopa en omorganisation på jobbet.
Tid och ork fanns helt enkelt inte.
Nu när jag tänker tillbaka på december får jag nästan ståpäls. Den var som en klibbig gröt, hela december.

Jullovet var dock skönt och vilsamt. Alldeles för lite snö men vi fixade ändå till en slalomtur till Romme i alla fall. Där finns det ju konstsnö :-)


Nu är januari igång!
Badrummet är på plats och aktiviteterna börjar komma igång. Det fortsätter vara en trixande med skjuts och hämtning men det känns skönt att barnen har aktiviteter som de gillar.

Zumban börjar idag. Jag har haft lite smått panik inför den här terminen. Stukade foten där i mitten av december och det var inte varit helt lätt att nöta in ett nytt program. Jag hoppas det ska gå bra idag. Funkar fotleden på strävt cementgolv borde den funka på golv anpassat för gymnastik och dans.

Min övningslokal 😁

När jag väl är igång med Zumban kan jag äntligen börja träna annat också. Nu har det mest varit Zumbanötande där hemma.
Jag vill kunna variera mig.
Löpningen fick sig ett abrupt avbrott i och med stukningen. Jag gissar att jag kommer få backa lite i mitt program men det gör inte så mycket. Jag känner mig laddad! 

Ha´re gött!
Kram från mig!

2 kommentarer:

Fnulan sa...

Äsch skriv när du har ork och lust. Det ska vara rolig <3
Kramen
Fnulan

Lisa sa...

Klokt tänkt :-)