torsdag 9 november 2017

Höstlovet kom....


.....och försvann lika snabbt....

Två extra lediga dagar fick jag förra veckan. Barnen var lediga hela veckan och boade hos mormor och morfar och kompisar. Det är tur att det finns vänligt folk som handhar våra kiddos när vi jobbar.
De roade sig med lek, Alborgen och gymnastik.
När jag väl blev ledig på torsdagen var det min tur och ge tillbaka så då fick jag hänga med in till Sandviken på gymnastik. Eller, i alla fall skjutsa.... Fyllde bilen med 4 gymnastiksugna barn mellan 8 och 11 år.

SGA ordnar så galet bra öppet hus-dagar. Barnen får testa på gymnastik i deras härliga hall under flera timmar.
Själv tog jag en fikadate med Mattias, var till biblioteket och mös en stund, handlade och tog en promenad i Högbo.

Fredag var Mattias ledig. Så då for vi mot Dalarna och Oxberg. Det tog en sablans tid att komma dit eftersom det blev en del shopping längs med vägen. Men nu är damerna laddade för den där vargavintern som de varnar för. Skönt!

Jag bävar alltid inför att köpa vinterkläder nu när de ska vara med och tycka själva. Det ska ju vara både snyggt och bekvämt. Och det är inte alltid lätt att få till efter en sommar och höst med lätta kläder. Men nu är både överkropp, underkropp och fötter redo.

Väl i stugan var det bara att tända brasan och försöka få upp värmen. Mörkret kom väldigt raskt. Utan el blev det mer påtagligt. Men vi tände ljus i mängder så nu har vi tömt hela förrådet 😀

Det blir en hel del spelade av kort och UNO.

Sälen fick ett besök på lördagen. Bad i Experium.
Snö i mycket små mängder..... Men barnen blev glad ändå.
Förra året såg det ut så här.

Sen var den söndag och dags att åka hem......






Inga kommentarer: