tisdag 20 september 2016

Nämen?!?!

Men var tusan tog den här helgen vägen??????
Så galet snabbt den kom och gick. Samma visa varje vecka!

Den här helgen har varit väldans lugn men ändå fylld med göranden.
I fredags hade Amanda sitt efterlängtade 10-årskalas. Stackars barnet har väntat i 7 månader...... Nu äntligen blev det av. 
Mat, film, studsmattehoppande och spring ute i mörkret med ficklampor.
Hon var verkligen nöjd efteråt.

Molly hade kompis på övernattning eftersom föräldrarna var ute på egen övernattning :-)
Då var hon också nöjd.

Jag är så otroligt glad att våra ungar har så fina kompisar. Det är himla bra kvalité på barnen här i trakterna ;-)

I lördags packade vi ihop alla tre ungarna och drog iväg ut i rallyskogen. En hel del gnissel var det men det blev bra ändå. Olle & co var också med så då blev det lite roligare.



Barnen roade sig bland annat med att klä en gran med lingon.

När vi kom hem stod jag i valet och kvalet om det skulle bli ett gymbesök eller en promme. Det blev promme.
Det var tametusan flera månader sedan jag tog en hederlig promenad. Det var riktigt skönt. 

Kvällen blev lugn. Vi grillade och jag gissar att det var årets sista grillning.
I våran familj kommer vi sällan överens om gemensamma TV-program på kvällarna. Den här lördagen var inget undantag...... 
Det slutade med att barnen tittade på film i Amandas säng, jag hamnade i uterummet med korsord (nej, jag är inte 77, jag är 37.....) och Mattias vann som vanligt matchen om TV:n och fick se det HAN ville.

I söndags var barnen borta på lekning, jag trädgårdspysslade, gymmade, plockade svamp och fikade hos grannarna. En bra söndag helt enkelt.


Lite kaffe under svampplockningen var inte dumt.

Nu är veckan igång igen. Vi hade föräldramöte i går kväll. Började dagen 7.30, kom hem 20:30. Lagom långt....... 

Kram på er!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej kära svenska vänner
Jag lyckades få en kredit i synnerhet för en summa av $ 40.000 till Madame Mariana DAUBINE förhållandena är bra och läget för återbetalning. Detta är verkligen allvarligt räntan är 03%. Om du behöver också en kredit, det vueillez kontakt genom att skicka meddelande på sin e-postadress så att hon kan hjälpa dig. Här är hans e-postadress: marianadaubine@gmail.com